Perth - Reisverslag uit Yokine, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Yokine, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu

Perth

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 Mei 2014 | Australië, Yokine

Hier ben ik weer live vanuit Perth!!

Wat een geweldige keuze om hier naar toe te komen. Echt een onwijs leuke stad niet te groot niet te klein precies goed. Niet zo'n chaos als in Sydney of Melbourne nee gewoon prima. De mensen zijn ook minder gehaast hier.

Zat eerst in een hostel genaamd Bambu prima hostel net gerenoveerd leuke mensen. En kon er schoonmaken voor gratis verblijf. Druk opzoek naar werk. Elke vrijdag avond word er een feestje gehouden. Zo leer je iedereen goed kennen. Sinds ik daar niet meer zit ga ik daar nog wel elke vrijdag heen.

Terecht gekomen in de fundraising geld inzamelen voor het goede doel. Ik sta bij een shopping centra met een collecte bus waar mensen geld in kunnen doen. Hoef niks te verkopen gewoon beetje staan. Niet het meest spannende baantje maar
Je maakt van alles mee heb leuke collega's dus ach blijf wel om mij heen kijken voor iets anders. Maar op het moment heb ik iets.

Met de collega's/mensen uit het hostel doen we veel leuke dingen. Zo is er natuurlijk elke donderdag avond de Deen avond gratis bbq en 1 uur gratis borrelen. Moeten we nog steeds woensdag avond naar de mustang voor een soort gelijke actie. Hebben we op zaterdag eten en drinken op kantoor.
En zijn we maandag en dinsdag vrij en doen we meestal leuke dingen. Strand, bbq, park etc.
Zo staat ook nog steeds de Indian restaurant op het programma hier kun je eten en een donatie geven wat je het waard vind. En op een dinsdag moeten we nog naar rottnest island. Plannen genoeg dus.

Werk sinds kort ook in een ander hostel 2 avonden achter de receptie super leuk. Voor gratis verblijf veel Engelse hier wat super is voor mijn Engels de woorden ( Sweet, love, darling, mate, en soms verhalen waar je geen hol van begrijpt omdat de Irish people te veel gedronken hebben. Maar het blijft hilarisch.
Het leuke van dit hostel is dat er een heleboel mensen voor lange tijd verblijven. Afgelopen week zijn er ineens 4 nl bij gekomen we wisten niet wat we mee maakte zoveel nl ineens bij elkaar. Wel gezellig natuurlijk! Nu zitten we nog met 3 nl in het hostel super gezellig.

Van de Aussie zelf blijf ik mij steeds verbazen. Blote voeten lopen, zondag ochtend 9uur met het hele gezin naar de bakker om brood te halen, plakplaatjes over hele lichaam, G'day mate, er te veel wildlife is, te grote auto's rijden, tegen iedereen see ya roepen, terwijl ik je echt niet weer ga zien! Ze zijn allemaal wel heel vriendelijk en willen je overal mee helpen. Dan heb je idd nog van die drive in botlle shops geweldig daar rij je met je auto in komt een mannetje aan je vragen wat je wil haalt hij betaal je en rij je verder dit alles zonder je auto uit te hoeven. Ik zeg fantastisch!!
Wat vooral fantastisch is dat ze overal maar dan ook overal tegen je gaan praten. In de trein op straat heerlijk ik hou er van!!

De Indian restaurant kan inmiddels van het lijstje gehaald worden hier zijn we woensdag avond geweest.
Eten drinken zoveel je wilt je kunt van alles kiezen behalve uit vlees daar doen ze niet aan. Lekker gegeten en daarna met zijn alle nog even een drankje op een rooftop gedaan.

Ja woensdag avond mustang kunnen we ook van het lijsten halen. Super avond gehad daar. Gaan we zeker vaker heen.

Kings day was waarschijnlijk niet alleen een succes in nl nee de ambassade van Perth had ook een feestje in petto. Wel eens waar een week later maar he dat mocht de boel niet minder leuk maken. In het oranje op naar frementle goed feestje. Frans bouwer, Guus meeuwis, polonaise, bitterballen het was er allemaal. Geweldig om te zien hoe iedereen zijn best had gedaan om in her oranje te komen wat een creaties. De trein reis terug was geweldig iedereen in de trein praatte met elkaar zo wist ik van no time iedereen zijn naam waar ze vandaan kwamen wat ze de avond gedaan hadden en nog gingen doen. Ik was chantal the dutchie hahah. Maar als de aussies te dronken zijn geen idee waar ze het dan over hebben. Deze avond met de StarWars people in de trein gezeten en met een kerel die de hele tijd riep she nows she nows. Het was mij een genoegen!!
Lag om 3 uur in bed en om 6.30 ging de wekker om te werken was om 2 uur klaar maar om 5 uur waren de receptie werkzaamheden weer aan de beurt. Gebroken!

Volgende week ga ik op roadtrip met werk dus daar zal ik tegen die tijd ook wel weer over schrijven.
Voor nu is het wel even genoeg!

Ik was van plan tot juli hier te blijven maar als het weer nog meer gaat veranderen moet ik maar is kijken of ik hier nog langer blijf. En misschien niet al eerder naar Darwin ga.

Groetjes vanuit Perth!!

  • 08 Mei 2014 - 09:20

    Anneke:

    Super leuk om te lezen hoe t met je gaat Chantal. geniet nog even verder!

  • 13 Mei 2014 - 10:54

    17-11-2013 Oma Bep.van.munster@gmail.com:

    wat een mooi verhaal geniet er van dit pakken ze je nooit af liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 26043

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 20 Oktober 2014

Wereld reis

Landen bezocht: