Darwin - Adelaide - Reisverslag uit Cairns, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu Darwin - Adelaide - Reisverslag uit Cairns, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu

Darwin - Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 September 2014 | Australië, Cairns

Heerlijk een weekje in Darwin doorgebracht. Dacht je dat je afscheid had genomen van de mensen uit Perth kom je ze hier allemaal weer tegen kleine reünie dus al weer en dat zo'n 5000km verder haha. Darwin is niet heel groot maar wel heel duur we staan op een camping iets buiten de stad zo'n 15min rijden. Dinsdag hadden we een georganiseerd feestje in de moonssoons gratis pizza en kannen bier voor 10dollar prima dan met zijn allen maar aan het bier. Deze avond begon al om 7.30 dus kun je nagaan hoe wij er om 10uur al aan toe waren. Voor de rest is er op zondag en donderdag een sunset market dus daar zijn we ook te vinden. Hebben we heel wat avonden gezellig nog met zijn alle door gebracht en gedronken. En zoals in Perth vertrekt ook hier iedereen rond de zelfde periode. Zijn we ook oude bekende tegen gekomen en mensen die we tijdens de roadtrip ontmoet hebben super gaaf allemaal. Zijn we zaterdag weer ouderwets met zijn alle wezen stappen. En is het maandag tijd dat de auto naar de garage gaat die is er namelijk mee gestopt en dan kunnen we verder richting adelaide. Heb ik mijn plannen en vlucht naar cairns en de trip naar Sydney vast staan dus laat de laatste 1,5 maand maar in gaan.

Maandag afscheid genomen van Andy die gaat namelijk een andere kant op. Hup auto naar de garage wij de stad in nog even rondslenteren en toen konden we gaan. Berry spring lekker zwemmen en naar de gratis camping spot vliegen muggen OMG volgende ochtend omringd met rook snel in pakken op naar de jumping crocs wauw dit was echt super gaaf 6m lange crocs gezien en heel wat jumping crocs. Toen door naar kakadu np naar het info centrum komen we terug lekke band shit. Op naar de rotsen om de sunset te bekijken. Volgende dag stond wandelen op het programma. Overal staan borden pas op voor crocs maar vandaag hadden we ook kans op Buffalo's op de route. Maar meer bang waren we voor de crocs op het land zijn ze voor 10min ook nog snel. Eerste walk ging prima 2e walk ja hoor daar heb je er 1 ik zag er 1 in het water drijven langs de kant, verder gaan nee bedankt. Op naar de crossing normaal gesproken met de verandering van eb en vloed kun je hier de crocs zien liggen wachten op vis. Helaas zouden we hier nog 4 uur voor moeten wachten dus door. Op naar een andere wandeling deze wandeling zou ons langs de muurschilderingen brengen van de aboriginals. Het heeft alleen zo'n raar beeld de ene kant zie je het spirituele van de aboriginal dat ze er in geloven dat 2 zusjes in crocs zijn veranderd en al die muur beschilderingen en aan de andere kant zie je dat ze om 7uur s ochtends beginnen te zuipen s middags zo lam zijn dat ze kleren uittrekken en op straat gaan liggen. Wat willen ze je nu precies vertellen!!! Ik snap het niet meer.
Kakadu vond ik een beetje tegen vallen je hoort zoveel over kakadu daar moet je heen blabla maar ik vond litchfield veel mooier. ( zoals de locals zeggen litchfield do kaka don't) Dus gauw weer verder. Volgende dag terug richting Katherine deze dag stond in het teken van hot Springs eerst bij Katherine en toen door gereden naar Mataranka daar ook weer 2 hot springs bezocht. Nu gaat de tocht naar beneden toch echt beginnen van Mataranka dwars door het midden naar beneden om te eindigen in Adelaide. Lange afstanden rijden JA 600km op een dag woehoe. Na Mataranka hebben we weer ergens langs de kant op een rest area geslapen en de volgende ochtend door naar daly waters hier moesten we de pub bezoeken iedereen laat hier namelijk iets achter. Wij hebben onze buikjes gevuld met barramundi vis hmm. Deze lange dag auto zitten zijn we geëindigd in devil marbels. De wegen hier zijn recht toe recht aan dus behoorlijk saai. Af en toe veranderd het landschap. Volgende dag verder nog 400km te gaan tot Alice spring op een weg gereden waar geen speed limiet is hier moesten we Harry natuurlijk even uit testen 160km woehoe!!! Eerste stop een roadhouse waar UFO's waren lachen even kijkje nemen. Daarna verder volgende stop mango wijn en ijs proeven hup door nog 150km te gaan voordat we in Alice spring zijn. Eindelijk na 2 dagen auto zitten waren we daar Alice Springs. Op naar het vistor center super leuke info gekregen. Door de stad geslenterd uit eindelijk geslapen op een camping jeej douchen. Celesta ging deze avond op stap met de mannen van de camping ik was niet in de feest stemming dus lekker op tijd naar bed. Volgende dag de anzac hill opgereden uitzicht over Alice springs dit ligt tussen allemaal bergen in super leuk om te zien. Daarna nog 2 gorge bezocht toen verder naar west macdonnell range.
Daar ook 2 gorges bezocht en later de zonsondergang bekeken. Geslapen op een rest area de volgende ochtend wat kleine wandelingetjes gemaakt en nog meer moois gezien. Toen was het tijd om terug te gaan naar Alice springs laatste dingen doen en door naar Uluru, Kata tjuta, kings Canyon. Aangekomen op de rest area naar weer een middagje auto zitten werden we een beetje melig dus gekke filmpjes maken. Op tijd er in volgende ochtend vroeg op voor de eerst wandeling in de kings Canyon. 6.30 zaten we in de auto op weg naar de Canyon een super gave wandeling gedaan eerste stuk was afzien heel steil naar boven klimmen, gelukkig was het vroeg dus nog niet zo warm. Onwijs mooie uitkijk punten de verloren stad gevonden, garden of Eden tegen gekomen, en de bungle bungles gezien. Leuke mensen ontmoet 2 oudere mannen uit Tasmanië een nl vader en dochter en zo liepen we steeds achter elkaar aan haalde we elkaar weer in. De tocht stond voor 4 uur wandelen uiteindelijk hebben wij hem in 2,5 uur gedaan. Geluncht bij Kathleen gorge en toen door richting de andere kant Uluru. Gestopt in curtin spring gratis camping en voor 3 dollar konden we douchen prima. Hier wat ciders gedronken met de buurman gepraat en weer vroeg naar bed. Volgende dag JA Uluru! 6.30 klaar om te vertrekken de EMU die op de camping rond liep was het hier niet mee eens die bleef gezellig achter de auto staan. Eindelijk ging het beest weg verjaagd door de buurvrouw konden we gaan, 200m bij de camping vandaan auto stopt ermee. Lampjes accu en olie kwamen in beeld te staan. Olie gecheckt ja te weinig maar of dat het probleem is. Uiteindelijk weer op een auto mee genomen naar het plaatsje 100km verder. Daar begon het wachten de benzinepomp bleek niet meer te werken. 4uur konden we weer gaan daar ging ons dagje Uluru dus naar de supermarkt en uiteindelijk maar de zonsondergang bekeken. Je ziet zoveel plaatsje van Uluru maar als je daar zelf staat is het toch ander wat enorm en wat gaaf. Terug naar de campingspot volgende ochtend vroeg eruit voor de zonsopgang toen werd het tijd om Uluru is van dicht bij te bekijken door wandelingetjes te doen. Je leest ook veel van de achtergrond van de aboriginal hoe het begonnen is. Soms ook een beetje onzin verhalen over veranderen in slangen enzo maar goed. Je kan Uluru ook beklimmen en om 10 uur ging dat open serieus zo stijl Celesta ging het proberen maar kwam al vrij snel weer beneden. Ik heb dit sowieso overgeslagen. Toen door naar Kata tjuta daar ook weer wandelingen gedaan. Alleen zo warm het was al 1 uur geweest terug naar het dorp nog even boodschappen doen en terug naar de camping spot. Volgende dag werd het weer dagje auto zitten. Van Uluru naar coober pedy ongeveer 600km maar eerst de border welcome to south Australia woehoe eindelijk begon de dessert een beetje we hadden ons voorgesteld uitgestrekte vlaktes met niks dit viel tot nu nog erg tegen. Uiteindelijk iets meer naar beneden begon je wel iets meer de uitgestrekte vlaktes te krijgen maar nog niet echt de rooie zand vlaktes met niks en niemand helaas beetje tegenvaller. Deze avond weer op een gratis camping spot geslapen deze zijn hier heel veel te vinden ideaal dus want de benzine is behoorlijk duur dus gratis slapen doen we het voor. 2 Franse meiden en 2 Duitse jongens kampvuur drankje sterren we miste alleen de gitaar. De volgende ochtend coober pedy bekeken je hebt hier namelijk veel dingen onder de grond en opal mines helaas moet je voor alles veel geld betalen dus zijn alleen wat ondergrondse kerkjes binnen gewandeld. De mensen zelf leven hier ook onder de grond (niet allemaal) omdat het zomers tot 50 graden kan oplopen en onder de grond blijft het 24graden. Daarna was het tijd op de Stuart highway weer op te gaan en onze weg naar beneden te vervolgen. Volgende stop port augusta 538km verder naar beneden. Vanaf coober pedy is het nog 840km naar Adelaide waar het einde van de roadtrip is. Vanaf daar vlieg ik maandagochtend 6.20 naar Cairns waar ik dan om 9.50 land en waar mijn laatste 25 dagen van Australië in gaan HUILEN!!! Maar eerst nog even 2 dagen auto zitten om in Adelaide te komen.
2 lange dagen auto zitten zijn we 14 sept aangekomen in adelaide was het heel raar om te zien hoe het landschap zo ineens zo veranderde van outback naar groene velden bizar. Begon het ook weer lekker druk te worden op de weg en moesten we weer even aan de drukte wennen. Hadden we een hostel gevonden waar we voor 15 dollar met onze auto konden staan en gewoon gebruik mochten maken van de faciliteiten prima voor mij was dit een dagje en Celesta ging bij komen daar en opzoek naar andere reisgenoten. Onze laatste avond samen ging in na dat we elkaar nu 5 maanden kennen 3 maanden Perth en 2 maanden op roadtrip samen. Dat moesten we natuurlijk goed afsluiten dus lekker uit eten om 12 uur was het tijd om voor de laatste keer Harry in te klimmen en nog gezellig samen in de auto te slapen. Ik ga het nog missen vanaf nu alleen nog maar hostels voor mij. 4.45 ging de wekker want ik ging om 6.20 de lucht in. Staat er ineens een auto voor ons PANIEK. Ben ik alle kamers langs gegaan opzoek naar de eigenaar uiteindelijk halve hostel wakker maar de dader gevonden zo konden we 5.15 richting luchthaven vertrekken gelukkig maar 10min rijden dus was daar prima op tijd. Afscheid genomen van Celesta we zien elkaar in nl wel weer en houden contact dus zo heftig was het allemaal niet hahah. Daar ging ik op naar de incheck balie. Op naar mijn laatste avontuur.

De rest zullen jullie lezen in mijn volgende en laatste update.

• 15 September 2014 - 09:32

Nog veel plezier aankomende maand. Zal flink wennen worden straks in NL. ;-0

• 16 September 2014 - 06:44

José :

Hoi Chantal,

Nog heel veel plezier de laatste weken in the Outback!

Liefs,
    José