roadtrip Perth to Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu roadtrip Perth to Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu

roadtrip Perth to Darwin

Blijf op de hoogte en volg Chantal

24 Augustus 2014 | Australië, Darwin

Donderdag was het tijd om afscheid te nemen van iedereen die we hebben leren kennen en zo'n fijne tijd mee hebben gehad. Auto in laden OMG vol geladen gaan we beginnen aan een nieuw avontuur!! Eerste stop de pinnacles rotsen die omhoog groeien. Daarna doorgereden opzoek naar een slaapplaats camping gevonden daar de tent op gezet auto slaap klaar gemaakt. En toen maar is even wat gaan eten. Overdag was het heerlijk weer maar mijn god s'avonds is het nog niet zo lekker. Dus ONESIE aan om het warmer te krijgen tv gekeken en op tijd gaan slapen. Hoe gaan we hier in komen oké achterbak los en er in kruipen KRAP nee gewoon even wennen plafon komt ook helemaal niet op je af nee het is gewoon even wennen. Hoe doen we de achterbak dicht als we er in liggen. We dachten dat het heel koud zou worden nou bij deze inspanningen hadden we het al weer behoorlijk warm gekregen en de raampjes begonnen al te beslaan. ( niet likken aan de raampjes) ok volgende punt hoe doen we de deuren op slot want als iemand inbreekt zijn we niet zo 1 2 3 uit de auto. Oké ik druk het knopje automatisch vergrendelen in en dan draaien we het raampje open en kunnen we zo de deur weer open maken met de sleutel. Je had het moeten zien wat een gedoe maar hé we zijn onderweg hebben prima geslapen niet koud gehad en enorm
Gelachen nog voor we sliepen. Beloofd wat voor de rest van de maand. We zullen er vast beter en beter in worden.

Volgende dag alles weer inpakken en hup de weg weer op. Eerst even ontbijten aan het strand voor we verder gaan. Eerste stop national park waar verschillende wilde bloemen groeien door heen gereden en door!! De plaatsjes dongara En pt denison stonden ook op het programma langs de kust daar heen seven mile beach mochten we ook niet voorbij rijden om daarna door te gaan naar Geraldton. Aangekomen in Geraldton even inkopen gedaan en door naar de gratis camping spot. Tent opbouwen bed in de auto opbouwen en toen was het donker. Eten gemaakt en maar naar bed gegaan Andy en ik sliepen samen in de tent tering wat ontzettend koud. Pyjama vest ONESIE legging sokken en in de slaapzak maar nog steeds enorm koud. Volgende dag alles weer in gepakt om een dagje door te brengen in Geraldton monument,Cathedral bezocht. Toen kwamen we Paul en Marjolaine tegen een Frans koppel uit het hostel daar de nacht mee door gebracht op de zelfde gratis camping beetje gebbq, in de ochtend richting town gereden om daar een gratis koude douche te nemen nog beetje rond gereden en toen door naar northhampton dit is een oud mijn plaatsje oude huisjes erg leuk. Toen door naar pink lake op de foto's zag het er spectaculaire uit dus we verwachten heel wat. Oké het water was een beetje pink maar niet zoals op de foto's. Opzoek naar een slaapplaats uiteindelijk op een parkeerplaats langs de weg met uitzicht op zee de auto en de tent neer gezet en genoten van een prachtige zonsondergang onder het genot van goon;) er is hier niks dus plassen in de bosjes hihi. S'avonds kwam er een busje aanrijden met een Frans koppel daar hebben we binnen ons zelf opgewarmd met een kopje thee en toen lekker naar bed.

Deze nacht heb ik in onze nieuwe tent doorgebracht deze was een stuk warmer dan de vorige heerlijk geslapen. Toen ik wakker werd kwam het met bakken de lucht uit hmm snel alles ingepakt en hup wegwezen. Door gereden naar Kalbarri 23km bij het info center om info gevraagd en ja hoor daar waren Paul en Marjolaine weer. Langs alle stops langs de kust gereden en genoten van het prachtige uitzicht lijkt een beetje op de Great Ocean road maar dan zonder de twelve apostelen. Helaas geen whales gespot ja misschien maar zeker weten doen we niet. Op naar een camping plaats waar een keuken, wc en douche zijn want de volgende 3 nachten zitten we weer zonder.

Lekker onder een warme douche gestaan ontbijten en op naar het national park daar een walk van 9km gedaan wauw prachtig amazing op naar een gratis camping daar 3 Franse backpackers ontmoet en heerlijk bij het kampvuur gezeten!!
Volgende ochtend lekker rustig aangedaan. En na het ontbijt richting monkey mia vertrokken een rit van meer dan 300km daar met een hele boel andere gekampeerd Paul en Marjolaine weer tegen gekomen. En de volgende ochtend 7 uur eruit dolfijnen spotten woehoe super leuk ze kwamen heel dicht bij het strand daarna zijn we naar het np gereden om een lift te regelen aangezien we geen 4x4 hebben kunnen we daar niet in. Geen Succes dus doorgereden naar het dorpje om hamburgers te eten na het eten terug gereden naar little lagoon eindelijk ging de zon schijnen dus besloten om een eindje te gaan wandelen. uiteindelijk moesten we de lagoon oversteken dwars door het water hilarisch!! Alles omhoog houden en tot de knieën in het water prachtig. Na deze belevenis op naar het toeristen bureau om daar een permit op te halen voor onze slaapplaats bij eagle bluff. Kamperen in de duinen met niemand en niks maar waar we een prachtige sunset op het strand hebben gekeken. Inmiddels zijn we al weer een week op roadtrip gaat ook snel al zoveel mooie dingen gezien en er komt nog zoveel moois aan. De volgende ochtend vrijdag lekker rustig aan gedaan wat deze dag stond voor jaaa eindelijk strand!!! Het zou mooi weer worden dus daar zouden we van gaan genieten. Eerste stop Shell beach mijn baas had al gezegd dat dit een geweldige stop zou zijn. Een prachtig wit strand van witte schelpjes en een blauwe zee. Nou daar gingen we dan en idd wat prachtig na een heleboel foto's later op weg naar Nanga beach hier hebben we lekker op het strand gelegen. We hadden nog 1 stop te gaan voor onze slaapplaats hamelin beach lastig uit te leggen wat we daar zagen ( mocht je het willen weten zoek maar op internet)
Deze nacht weer doorgebracht met niks. De camping spot was verschrikkelijk zo lagen we om 7.30 al in bed het vroegste ooit!! Ik werd om 1.30 wakker om te plassen drama tent uit bosje zoeken kijken geen dieren en dan kun je eindelijk, bij terug komst in de tent kwam ik er achter dat het matras wel erg zacht was. Tegen 7.00 lagen we op de grond snel eruit alles inpakken en wegwezen ontbeten bij het roadhouse. Na het ontbijt verder gereden naar carnarvon beetje niks gedaan lekker rustig dagje. S'avonds beetje gebbq en ja we gingen laat naar bed 22.30. De volgende dag stonden de blowholes, point quobba, red bluff en rocky pool op het programma na een kleine vertraging sleutel in de auto en alle deuren op slot raampje open breken konden we dan vertrekken. De blowholes waren erg Nice om te zien spuitend water wat omhoog komt via rotsen. Bij quobba hebben we even geluncht hamburgers en salade en als toetje carrot cake. Hup door naar rocky pool waar we ook zouden kamperen. Daar aangekomen over een weg wat geen weg was met koeien overal die ons nog net niet aanvielen. Op zoek naar een slaapplaats waar gaan we staan gewoon in het midden bij een kampvuur plaats. Stoffig en veel rotsen. Na dat de tent stond op richting het water met wat goon en snacks weer de prachtig zonsondergang bekeken. Toen die onder was kwamen de koeien even gedag zeggen. En zijn wij terug gegaan om ons kampvuur aan te maken. Uiteindelijk hebben we heerlijk rond het vuur gezeten en pasta gekookt op het vuur onder een prachtige sterren hemel wat wil je nog meer!!

De volgende ochtend op tijd er uit weer richting dorp om een nieuwe richtingaanwijzer te bestellen omdat deze gestolen was. De volgende dag zou deze pas binnen komen dus nog een dagje extra in Carnarvon terug naar de camping. Eigenlijk beetje niks gedaan ja strand gezien en lui zijn op de camping. Daar was buurman Paul weer die ons al had geholpen toen de sleutel nog in de auto lag en alles op slot zat. Poosje mee gebabbeld borrel gedaan en toen was het plan we gaan samen koken. Hij vist namelijk en had verse vis liggen heerlijk. Na nog meer borrels later en zijn camperbus van binnen hadden bekeken konden we gaan koken. Wij maakte groente met pasta en sausje en hij de vis. Heerlijk gegeten. Nog meer borrels waar Andy een mok vol port kreeg en wij zijn meiden drankje vodka met passionfruit dronken. Hadden we een onwijs gezellig avond met de buurman. Op naar bed volgende ochtend konden we eindelijk de richtingaanwijzer ophalen en door naar Coral Bay. Aangekomen in coral bay prachtig strand met blauwe zee. Even lunchen en strand klaar maken. Celesta en Andy hadden de snorkel spullen te voorschijn gehaald en hup daar gingen ze. Ik heb van de kant toe gekeken want ik zag al veelste grote vissen voorbij zwemmen. Misschien probeer ik het de dag er na wel toen tegen 4 uur werd het tijd om onze slaapplaats voor de nacht te gaan zoeken. Moesten we een hek open maken en 8km door het zand rijden nou proberen dan maar. En ja hoor er was een camping maar we kregen wel te horen je moet je eigen toilet bij je hebben ja we gaan niet terug. Uiteindelijk mochten we blijven en plassen in een gat toilet. Volgende ochtend op tijd terug naar coral bay het zou lekker weer worden dus lekker op het strand en tegen de middag jaaaa naar Exmouth. Daar aangekomen heel wat info gekregen en de nacht op een camping door gebracht om de volgend ochtend heel vroeg in de rij van het national park aan te sluiten om een plekje daar te bemachtigen. We hadden een plekje camping mesa spot 20 was waar we zouden slapen. Terug naar het dorp om een tour voor de whale sharks te boeken en de laatste boodschappen gedaan. Ja we hadden een tour gevonden de eco tour hier zouden we vooral alle andere beesten in de zee tegen komen en kon je upgrade als de whale shark zich liet zien prima. Nu ben ik nou niet echt de heldin van de zee. Zeg maar gewoon een angsthaas voor alles wat daar in leeft. Maar ik dacht ik krijg de kans laten we dit geweldige stukje zee dan maar gaan bekijken. Terug naar de camping en de hele dag lekker aan het strand gelegen en daar de sunset bekeken. Op tijd naar bed want de volgende dag was het dan zover om de onderwater wereld met mijn snorkel set te gaan bekijken.
Het begon al leuk we moesten ons zelf in zo'n geweldig pakkie hijsen snorkels en flippers uitzoeken. Prima laat de boot reis maar beginnen. Opzoek naar al die beesten!!! Ja een schildpad uiteindelijk na een tijdje varen mochten we er in. Voordat we allemaal klaar waren zei de fotograaf ik heb zo'n gevoel dat we een haai kunnen zien oké bedankt kerel. Maar ik dacht ik ga er toch in hup alles aan en plons het water in. Ik heb wel een klein beetje vals gespeeld ik kreeg namelijk een soort van staaf mee om mee te drijven maar ik lag er in. Daar gingen we richting koraal toen riep 1 van de spotters jaaa op de bodem ligt een haai ik rustig verder zwemmen tot dat ik er boven dreef brr snel verder. Heel veel mooie visjes en andere beestjes voorbij zien komen. Terug aan boord stond er een ochtend snack op ons te wachten. Lekker kopje thee met broodjes fruit en andere lekkere dingen. Uiteindelijk hebben we nog veel meer moois gezien een andere shark die voorbij zwom nog meer schildpadden. En toen zagen we hem de humpback whale OMG geweldig hoe die omhoog komt en dan weer in het water beland en zijn staart die er achteraan komt niet te beschrijven hoe gaaf hier hebben we er een hele boel van gezien. Een kleintje kwam zelfs even een kijkje rondom de boot nemen dus van heel dichtbij hebben we die kunnen bekijken. Ook nog een duik gedaan toen er 1 onze kant op kwam zwemmen de helft heeft hem gezien wij zaten net aan de verkeerde kant. Lunch was geweldig toen we op het punt stonden terug te gaan iedereen had zijn eigen kleren al weer aan kwam daar eindelijk het bericht. De whale shark is gespot alle zwemkleding en snorkels weer aan wie wil er mee zwemmen hup hup chaos crisis echt grappig. Dit avontuur heb ik aan mij voorbij laten gaan dit ging mij echt te ver. In de open zee geen bodem kunnen zien achter een vis aan die 12m lang kan worden ik heb hem wel van boord gezien vond ik prima. Ik zeg was een prima dagje met weer een overwinning van mijzelf woehoe!!! Die avond lag ik op tijd in bed ik was kapot 8 uur had ik mij weer in het bed gemanoeuvreerd wat trouwens al een stuk makkelijker gaat, we kruipen er nu via de zijkant in. De volgende ochtend stond snorkelen weer op het programma op tijd er uit voor vloed dan mag je alleen zwemmen. Ik heb lekker aan het strand gelegen later op de dag nog een wandelingetje gemaakt van 1 uur om daarna weer terug te gaan naar het strand heerlijk dagje. Sunset bij ons op het strand bekeken Nice!! Volgende ochtend was het tijd op exmouth te verlaten eerst nog rond gereden heerlijk een koude douche gehad cd met geweldig foto's opgehaald. Boodschappen gedaan pie gegeten koffie gedronken. Andy bij de wandel tocht afgezet en wij genoten van de zon. Daarna door gereden naar de gratis camping spot. Bbq aan mais er op aardappels, wortels, uien soepje aan de kook en lekker smullen. Als toetje meloen!! Onder de sterren hemel een kaart spelletje gespeeld om daarna heerlijk te gaan slapen. Volgende ochtend weer verder richting Tom Price en karjini np iets na Tom price geslapen was namelijk een lange dag auto zitten. De volgende dag door gereden naar het np hup naar de camping dingo spot 70 was de komende 3 nachten onze thuis basis. Die zelfde middag nog een wandelingetje naar de watervallen gemaakt niet te omschrijven zo mooi. Het water zo blauw echt gaaf!! 'S avonds bij wat Franse backpackers een borrel gedaan super gezellig en er werd ons de volgende ochtend koffie beloofd met avici en de song wake me up we zullen zien. Ik was al bezig met de afwas en de start van het ontbijt toen Bruno( dit was makkelijker dan zijn Franse naam) er aan kwam lopen met jawel koffie voor Andy en mij woehoe en met het liedje wat een topper. De dag kon goed beginnen en we waren helemaal klaar voor onze wandeltocht. Er werd aangegeven dat het 4 uur wandelen was we beginnen met een tocht steil naar beneden richting de pool weer super gaaf. Daarna een wandeling door de gorge richting waterval van de dag er voor. 2,5 uur later waren we weer terug op de camping. Hebben enorm genoten van de omgeving een enorm gave tocht door water over rotsen. Snel even lunchen om daarna door te gaan naar de volgende look outs. 4 look outs later en veel stof op ons weer terug op de camping. Na 4 dagen geen douche begon ik mij nu wel heel vies te voelen en vroegen we ons zelf af ben ik nu bruin of is dit stof. Dus even in de afwasbak een badje genomen stond ik dan in mij ondergoed mijzelf proberen een beetje schoon te krijgen. Morgen tijd voor een echte douche zo aan toe heb mij nog nooit zo vies gevoeld. Na weer een heerlijke wandeling deze ochtend was het dan s middags eindelijk tijd voor een welverdiende douche. Wat kan dat heerlijk zijn. De volgende ochtend was het tijd om karajini te verlaten en door te rijden naar port hedland daar kwamen we tegen de middag aan even lekker gegeten en boodschappen gedaan we hadden namelijk zin in vlees. Water bijgevuld en opzoek naar de gratis campingspot een plek waar geen wc of douche is maar wel WiFi OMG na 10 dagen zonder bereik was dat wel even fijn. Kampvuur stond aan cider Malibu de avond kon beginnen. De buurmannen kwamen even vertellen dat er in het meertje krokodillen konden zitten en in de bosjes slangen tuurlijk dachten wij. Tot Andy terug kwam van het vissen ja overal bordjes met kans op krokodillen dus toch haha. Volgende ochtend lekker een frisse douche genomen om onze weg verder te volgen richting broome daar aan gekomen als eerst naar het info centum plattegrond gekregen en wat dingen gevraagd. In het stadje wat rond gelopen en een borrel gedronken. s'avonds op de gratis parkeer spot gestaan. De volgende ochtend opzoek naar een slaapplaats. Rond gereden en verschillende campings bezocht uiteindelijk 1 gevonden. Super leuke camping met veel andere backpackers hier blijven we een weekje lekker vakantie vieren. 5 augustus Andy is jarig ontbijt pancakes wasje gedaan en op naar de beach cable beach was deze dag ons verblijf. Heerlijk gelegen daar beetje taart eten lunchen bruin worden en uiteindelijk de zonsondergang bekeken. Snel boodschappen doen voor de Barbie (bbq) van vanavond drank in slaan douche en hup met de 2 italianen Paul en Marjolaine die waren we weer tegen gekomen lekker gebbq. De volgende dag hebben we helemaal niks gedaan genoten van het niks doen boekje erbij en relax.
De dag erna lekker een stand dagje gehouden en daarna de sunset bekeken wauw deze was zo mooi we snappen nu dat je hier de mooiste sunset hebt. Volgende dag lighthouse bezocht waar je als het eb is dinosaurus poten kunt spotten helaas geen eb. Daarna richting cable beach sunset kijken. De volgende dag deden we het precies andersom eerst cable beach en toen sunset bij het lighthouse wauw gaaf. We hebben hier wat gezellige mensen ontmoet 2 Franse jongens en Nico kende we al van het hostel en de groep die achter ons aan reist met mensen uit het hostel zijn ook aangekomen 1 en al gezelligheid. Andy die opmerking maakt tijdens de film he chantal speel jij ook mee( lees man met hoogblond haar wat alle kanten op stond was ik) haha Thierry de Fransman die zegt dat het geluid van een kameel chantal is die net opstaan bedankt mate. En helaas heb ik de tandarts ook een bezoekje mogen brengen wat ik van Therese al gehoord had was het heel relax. Nou daar ging ik met een stukje van mijn kies richting tandarts. Daar kreeg ik een brilletje op tegen het ligt een verdoving doormiddel van een spray in plaats van een spuit. Heb ik mijn tand van dicht bij gezien wat er aan de hand was. En liep ik 45min later de praktijk een stuk lichter weer uit duur grapje! Op naar cable beach om de laastst keer de sunset te kijken. Snel terug naar de Camping om richting town beach te gaan om voor de 2 dag de staircase to the moon te bekijken wauw prachtig om te zien. Toen eindelijk na 10 dagen broome afscheid genomen, ook weer afscheid van de groep genomen om onze weg verder te volgen richting Darwin. Op de camping hadden we veel backpackers om ons heen en leek de camping een beetje op een hostel alleen dan buiten zo was er ook een man en vrouw die de boel in de gaten hielden phil en zijn vriendin die altijd liep te schreeuwen en dronken was en phil die elke ochtend kwam vragen where are you up to today guys!!! Andy die wou reageren met nou dagje cable beach haha logisch nee dit bedoelde beste phil niet. Blijf je nog een nacht of ga je er van door. We are living! Nou daar gingen we met wel getoeter en lawaai eindelijk weer op weg we are on the road again!!! Was wat we keihard aan het zingen waren! Geslapen tussen derby en fitzroy crossing gratis camping spotje eindelijk weer vuur maken pasta eten en als toetje cookies dit is typisch iets Frans om zoetigheid na te hebben. Volgende ochtend helaas heen getoast brood jammer maar goed ontbijten en door. In fitzroy crossing naar de geiki gorge daar even een wandelingetje gemaakt met kans op krokodillen in het water ach gewoon langs lopen. Geslapen tussen fitzroy crossing en halls creek KOUD!!! Hele avond in de auto gezeten snel eten op het vuur gemaakt en naar bed!! Volgende dag richting halls creek ja hoor onderweg een dooie kangaroo geraakt dus hele
Stukken vlees onder de auto hangen stinken. Aangekomen in halls creek op naar China wall en Caroline pool we hadden onze dag wel want hier kwamen we vast te zitten met de auto gelukkig stond er nog een auto die ons er uit getrokken heeft. Op naar China wall wauw wat de natuur allemaal al niet kan. Daarna onze weg vervolgt iets buiten hals creek een rest area opgezocht. Een koppel tegen gekomen Italiaans en aussie super leuk hij ging chocola maken wat we de volgende ochtend bij ontbijt mochten opeten. Deze ochtend gewekt met bongo muziek en gitaarspel fijn. De volgende dag doorgereden richting Emma gorge dit is het einde van de gibb river road wat je met een normale auto wel kan doen. En deze waterval ligt in de Kimberly oké daar gaan we aangekomen bij de start bleek dat we 12 dollar p.p moesten betalen voor een wandeling Andy en ik besloten dit niet te doen en daar ging Celesta. S'avonds op een rest area geslapen. Dit is toch ook wel iets aparts wat wij niet echt kennen. Je kunt dus langs de weg slapen op een soort van parkeerplaats waar een toilet is picknick tafel en soms een bbq dan mag je op sommige plaatsen ook nog een kampvuur maken en hier slaap je dan voor niks geniaal. En als je heel veel geluk hebt is er ook nog WiFi! Volgende dag wyndham de jetty bewonderd naar de five rivers lookout met alle gekke beesten op de foto gegaan en toen verder naar kununurra hier 2 nachten op een camping gestaan. Naar knob lookout de zonsondergang bekeken. Volgende dag hidden Valley voor een wandelingetje dit was te vergelijken met de bungle bungles. River crossing met kans op krokodillen bezocht om daarna aan het meer te liggen. Volgende dag richting de springs. Valentine spring niet heel erg boeiend dus verder gereden richting lake agrly een heel groot meer tussen de bergen met 25,000 crocodiles! zwemmen ik sla over. Deze dag was het ook tijd om afscheid te nemen van Western Australia en hallo te zeggen tegen Northern Territory we zitten ook meteen in een andere tijdzone 1,30uur later fijn nu kunnen we ook
Iets langer door rijden voor het donker wordt. 10km voor timber creek slapen in een np weer lekker koken op vuur en rond de tafel genoten van de weer prachtige sterren hemel. Andy heeft een app geïnstalleerd voor de sterren dus nu kunnen we precies zien wat waar ligt. Volgende dag verder richting Katherine onderweg eerst een hike gedaan om de Victoria river te kunnen zien. Start 12uur slecht idee hmm JA tering berg op doormiddel van trappen heftig kan iemand zuurstof brengen halverwege plas stop en op adem komen. Boven op de top viel het uitzicht een beetje tegen maar goed we hebben onze workout voor vandaag weer gehad. Op naar de Victoria river crossing en later door nog 168 naar katherine om 5 uur de rest area opgezocht. Waar uiteindelijk nog 2 andere auto's stopte waar 7 backpackers uit stapte gezellig gitaar, vuur, sterren woehoe. Volgende ochtend richting Katherine jeej weer in de bewoonde wereld een echt stadje op naar het visistor center info vragen en hup naar nitmiluk np weer her slechtste plan ever om 1 uur aan een hike beginnen. Ik koos voor 2,5 uur dikke prima de rest ging nog iets verder wandelen maar ik had het wel gezien met al dat wandelen. Uit gekomen op een uitkijk plek over de river nog een stukje verder naar beneden richting rockeyholes toen terug pff was kapot kon niet meer en er kwam geen eind aan voor mijn gevoel. En toen wachten tot de rest terug kwam. Op naar de slaapplaats deze nacht was er helemaal niks geen toilet, picknicktafel geen bbq helemaal niks alleen wij de auto en de tent en waarschijnlijk heel veel dieren om ons heen. Slaap lekker!!! Volgende dag door naar de Edith falls wandelingetje nummero 10000 maar goed het was het weer waard prachtige watervallen gezien en jaja zelf ik ben het water in geweest. Nog even geluncht en hup door litchfield np slaap plekje gevonden geïnstalleerd en de dag erna maar is het park gaan verkennen. We komen steeds dichter bij ons einddoel nog 112 km voordat we in Darwin zijn. Dan zit deze roadtrip van 6,5 week er op. Litchfield np was echt heel gaaf heel veel gewandeld door regenwouden en heel veel watervallen gezien. Weer lekker gezwommen in 1 van de watervallen. We zijn in Northern territory dus ja hier zijn de krokodillen je hebt 2 verschillende freshwater deze eten alleen vissen en geen mensen en dan heb je de saltwater deze eet alles. We heb en er gelukkig nog geen een gezien maar wil er nog wel wat tegen komen hier op een veilige afstand. De volgende dag was het tijd om eindelijk richting Darwin te gaan. Dan hebben we ons eind doel bereikt blijven we daar even rond hangen en dan is het de bedoeling om naar adelaide te gaan via Alice spring en Uluru hoe en wat zullen jullie tegen die tijd wel weer horen en zien.

Ook de foto's zullen snel volgen.
Mijn eigen avontuur komt ook steeds dichter bij het eind nog minder dan 2 maanden en dan sta ik helaas weer op nl bodem

• 24 Augustus 2014 - 10:00

Mams:

Lieverd, Wat een prachtig verhaal! Ja geniet nog maar want het is zo Oktober en dan zit je weer bij ons aan de ontbijttafel.
    Dikke Knuffel

• 24 Augustus 2014 - 14:46

Oma:

Chantal wat een schitterend verhaal wat heb je veel gezien dit pakken ze je nooit meer af geweldig nu de tijd vliegt nu wel heel hart heel veel liefs Oma dikke kus.

• 25 Augustus 2014 - 21:11

José:

Hoi Chantal, Mooi verhaal. En in de zee gezwommen terwijl er haaien in zwemmen! HELD!!!
    Nog heel veel plezier (maar zo te zien en lezen gaat dat wel goedkomen....)
    Liefs, Martin & José