2 verhalen in 1 verslag roadtrip en Perth - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu 2 verhalen in 1 verslag roadtrip en Perth - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu

2 verhalen in 1 verslag roadtrip en Perth

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Juli 2014 | Australië, Kingsford

Roadtrip en de rest van Perth

Het is even geleden dus dan hier maar een uitgebreid verslag van de tijd in Perth het eerste verslag is al van een tijdje geleden maar plaats ze maar allebei te gelijk.

Eindelijk gaan we een beetje wat zien van omgeving Perth.
Een roadtrip van het werk naar Busselton. Waar ik erg naar uit keek om te doen. Zo zou ik nog wat zien. Met zijn 3e zouden we dit gaan doen. Dinsdag om 1 uur op kantoor zijn. Krijgen we daar te horen dat ik voor 2 dagen in Manjimup sta Stephan in margaret river en Caroline in Busselton dit alles ligt ontzettend ver bij elkaar vandaan. Kijk maar op de kaart! We baalde ontzettend omdat Caroline en ik dit graag samen wilde doen. Kwamen we vet laat aan in Manjimup dus besloten dat we allemaal hier zouden slapen. De rest is de volgende ochtend vroeg vertrokken en ik werd om 8.45 met het busje naar het centrum gebracht. Ik zit in een hostel midden in de Bush mooi plekje en ontzettend aardige mensen iedereen wil mij helpen mag alles van iedereen gebruiken echt super lief. Wel ontzettend koud hier s'nachts. Maar wel een lekker 2 persoonsbedje voor mijzelf woehoe. En heb vandaag 2 regenbogen naast elkaar gezien! Zullen er dan ook 2 potten met goud hebben gestaan?? De volgende ochtend mocht ik uitchecken en voor de laatste dag in Manjimup staan om 4 uur kwam Caroline mij ophalen. 2 uur rijden naar margaret river daar naar surfers point gegaan mooiste plekje om te surfen. Daarna nog 1 uur door rijden naar onze nieuwe slaapplaats voor de aankomende 2 nachten. Vandaag in Busselton gewerkt en om 5 uur richten de langste pier gereden om daar de zonsondergang te kijken 25 min heen wandelen en 25min terug over een pier van 1800m wauw. Op de terug weg een dolfijn gezien. We hoorde wat in het water en toen we bleven kijken kwam er een dolfijn omhoog. Jammer dat het zo donker was dus geen foto kunnen maken.

S'avonds moest Caroline een rondje pubs gaan doen om daar geld in te zamelen dus ik ging maar mee. Hadden er niet zoveel zin in maar goed. Komen we daar wat 40+ tegen waarvan er 1 jarig was ja kom met ons mee wij betalen alles. Uhm nou dat hoeft niet hoor jawel jullie zijn mijn nieuwe vriendinnen anders moet ik de hele avond met de mannen mee. Oké we hadden dus een nieuwe vriendin hahaha!! De champagne vloeide rijkelijk en hoe later het werd hoe gekker. Nog meer 40+ in de volgende pub en onze Italiaan. daar stonden we dan met zijn 9. Toen riep er 1 nadat de pub dicht ging after party bij mij thuis dit is om de hoek. We moeten morgen werken dus wij haken af, niet dus we werden zo ongeveer meegesleurd naar het enorm grote huis. OMG nou meteen maar even een verkenning rondje nee dat vraag je niet dit doe je gewoon. Dus zo werd ik mee de trap op genomen om het huis te bekijken terwijl de eigenaar beneden de drank stond in te schenken. Ja het gaat hier toch iets anders dan we gewend zijn. En als je nog meer drinken wilt het staat in de garage. Muziek aan en dansen maar. Binnen no time stonden we op de tafels te dansen gewoon om dat het kan. Wat een nacht moeilijk te beschrijven maar echt super. Het meest rare was dat niemand elkaar kende vooraf gaande van de avond en later staan we daar met zijn alle gek te doen. Bijzonder!!!

De volgende dag weer op tijd er uit om te werken oeff. Om 3 uur werd ik al opgehaald om weer terug te gaan naar Perth de roadtrip zat er op. Aangekomen in Perth moest er weer gestapt worden zaterdag avond. Leuke avond gehad in de kroeg 2 uur sloot die dus lekker naar huis was ook zo moe.

Weer terug in Perth niet veel bijzondere dingen gebeurt gewoon de dagelijkse dingen. Fundraising werken in het hostel eten en niet veel. Weer griepje gehad omdat het de ene keer beter weer is dan de andere dag.

Toen ik op een dag een telefoontje kreeg van een meisje die ik had leren kennen in mijn eerste hostel hier in Perth of ik haar baan niet wou over nemen in de bakkerij. Zei ging namelijk richting broome ik dat wil ik wel. Dus langs gegaan en de week er na kon ik beginnen.
Nu werk ik 3 dagen bij de bakker. Hier maken ze bruiloft taarten en andere taarten ik doe daar beetje afwassen en helpen voorbereiden. Zo af en toe krijg je ook nog iets mee naar huis prima. Heb een fiets gekregen zodat ik lekker sportief op de fiets richting werk kan. Dan werk ik nog 2 dagen bij de fundraising. Hebben we weer een ouderwetse avond Deen gehad gaan we op woensdag nog steeds naar de mustang en heb ik hier een leuke groep mensen om mij heen.

We hebben zaterdag ook een feestje in het hostel gehad waar we allemaal een ONESIE aan hadden. Ik was een Leopard Hello kitty super leuk gehad.

Het is gewoon al weer juni volgende maand is het plan om verder te gaan en Perth achter mij te laten wel vreemd aangezien ik hier echt een super tijd heb, en zeker nog vele mooie dagen/avonden zullen volgen.

Zo wil ik nog een dagje naar de
Gevangenis in frementle kijken of rottnest island nog iets wordt. Moeten we nog heel vaak naar de mustang en Deen, naar de Indian restaurant, en dan maar is plannen maken hoe en wat richting Darwin ahhhh spannend leuk zin in kan niet wachten op naar het mooie warme weer!!!

2e gedeelte nieuw verhaal Perth 3 maanden

Wat zal ik eens vertellen. De meeste dingen zijn zo gewoon geworden. Maandag dagje vrij dinsdag werken bij de bakker en dan s'avonds achter de receptie woensdag werken bakker s'avonds mustang met zijn alle waar we dan een voucher voor krijgen, zodat we voor 100$ gratis drank krijgen. Donderdag werken bakker en dan natuurlijk s'avonds de Deen hier doen we altijd mee aan een spelletje waar we goed in geworden zijn en ook een voucher van 50 of 100$ winnen. Vrijdag bakker en zaterdag ook en dan werk ik op zondag weer achter de receptie.

Hebben we nog bij de Indian gegeten ben ik helaas niet meer in kings park geweest, ook niet meer bij de markt in Frementle jammer maar helaas

Donderdag 10/7 is het tijd om Perth te verlaten en deze geweldige tijd hier achter mij te laten maar wat voor altijd in mijn gedachten zou blijven. Ik heb hier een heleboel geweldige mensen mogen ontmoeten. Waar ik ontzettend veel plezier mee heb gehad. En die de tijd in Perth geweldig hebben gemaakt.
We hebben met zijn alle vele te gekke avonden, feestje uitstapjes en zo kan ik wel even door gaan mee gemaakt( ONESIE party, jacuzzi, Deen, Mustang, gekke zaterdag avonden, vele avonden gewoon Goon in het hostel drinken, uitstapjes met werk naar magaret river, busselton daar een onwijs te gekke avond gehad, bbq in kings park, nog meer Goon drinken omdat dit typisch drinken voor backpackers is. En vooral heel veel gezelligheid met elkaar.

Zeker ga ik het hostel en de mensen die hier samen met mij gewoond hebben ook missen. Samen 1 grote familie hier in de one world backpackers.


Donderdag is het tijd om richting Darwin te gaan. Celesta een Nederlandse meid heeft een auto gekocht en daarmee gaan we richting Darwin rijden. Andy een andere jongen (Fransman) uit het hostel reist ook met ons mee. Dus met zijn 3e gaan we de westkust ontdekken heel veel zin in. Maar ook een raar gevoel om Perth te laten voor wat het is.
Maar ga wel weer een mooi nieuw avontuur tegemoet.

Ben nog wel samen met Andy naar Rottnest island geweest op dinsdag dit mochten we natuurlijk niet overslaan voor we zouden vertrekken. OMG de boot reis was verschrikkelijk. We zouden om 7.30 vertrekken maar door de te hogen golven lees meer dan 5m hoog gingen we pas om 9.30. Eenmaal aan boord werd duidelijk hoe hoog de golven nog steeds waren wat een drama. 45 min later en een beetje beroerd kwamen we aan op rottnest island fietsje opgehaald en gaan. 23 km te gaan geweldige stranden gezien leuke beestje tegen gekomen en gelukkig goed weer gehad. De weg terug was een stuk fijner en rustiger.


Voor de rest wil ik iedereen bedanken voor de leuke verjaardagskaarten ze zijn nog niet allemaal binnen maar die worden naar mijn adres is Sydney gestuurd. Dus zien zal ik ze zeker!!!


Het volgende bericht zal even op zich laten wachten aangezien er op de roadtrip bijna geen bereik is.
Maar er zal weer iets geplaatst worden als we in Darwin zijn aangekomen. Dan zullen ook de foto's volgen..

  • 21 Juli 2014 - 12:28

    Anneke:

    Hartstikke leuk om te lezen, Chantal. veel plezier in Darwin.

  • 22 Juli 2014 - 13:38

    José:

    Hoi Chantal, Weer een leuk verhaal en zo te zien heb je het goed naar je zin.
    Veel plezier bij je volgende avontuur!
    Liefs,
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 871
Totaal aantal bezoekers 26057

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 20 Oktober 2014

Wereld reis

Landen bezocht: