moeders - Reisverslag uit Balcombe, Verenigd Koninkrijk van Chantal - WaarBenJij.nu moeders - Reisverslag uit Balcombe, Verenigd Koninkrijk van Chantal - WaarBenJij.nu

moeders

Blijf op de hoogte en volg Chantal

16 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Balcombe

24.2 moeders landen om 20.55 op de luchthaven. Dus wij rond 22.00 bij het busstation om ze op te wachten. Dit werd 23.00 snel naar het hotel. Blijkt dit een hostel te zijn. Ja ze hadden met ontbijt geboekt haha die ze zelfs eerst nog klaar moesten maken en ergens de borden vandaan moesten toveren te grappig. De hele dag lekker op pad geweest. Rondvaart boot moeders eureka dek op wij op terras wachten. Op naar de graffiti straat nog even de kerk in en terug naar het hostel daar even de boel op stelten gezet haha. De oranje kleding was meegekomen en natuurlijk moesten die even aan hilariteit ten top. Vrijgezellen feestje werd geroepen haha!! Wij moe maar voldaan terug met de trein moesten we het laatste stuk met de bus nou daar hebben we ook nog maar even een feestje gebouwd next stop Ivanhoe thank you mister busdriver. Ja je had er bij
Moeten zijn! Woensdag een bewolkte dag met veel wind. Wat gaan we doen naar het strand brr uitwaaien aan St kilda beach.
Donderdag de moeders moesten hun prachtige "hotel" verlaten dus deze nacht zouden ze bij ons slapen. De moeders de weg naar Heidelberg verteld en hun met de trein naar ons. Ja hoor daar kwamen ze aan. Hup spullen neer zetten en terug naar de stad om naar doksland te gaan daar staat de star van Melbourne in de gratis trein daar heen. S avonds hadden we afgesproken met Dean en edy voor een hapje en drankje super gezellig gehad. Laat in bed. Volgende dag naar het parlement gebouw en China town. Moeders waren niet meer welkom bij onze vriendelijke huisgenoten en hebben we besloten zaterdag met zijn alle te vertrekken naar de AirPort omdat we zondag heel vroeg zouden vliegen. De dag nog door gebracht in de city en afgesproken met Bart jan naar 6 jaar elkaar niet gezien te hebben was het erg gezellig om elkaar weer te zien en hoe bizar is dit dan in Melbourne super leuk. S avonds naar het motel Bah bedbugs in de bedden te laat achter gekomen bah alles weggooien iejjj.
Te vroeg naar de luchthaven naar 3 uur slaap de auto weer in. Op naar Hobart wat een prachtig eiland helemaal geweldig super mooi.
1e dag door Hobart gewandeld museum bekeken langs de haven naar een farmers markt helemaal leuk maar om 3 uur s' middags helemaal kapot even boodschappen halen we gingen zelf koken. Even dutje doen aan daarna aan onze nieuwe verslaving beginnen yahtzee helemaal leuk toen koken film kijken en slapen. 2e dag naar port Arthur wauw wat een mooie omgeving zo mooi in port Arthur zaten alle gevangen op gesloten zonden dat het niet in de oude staat op is gezet nu waren het losse gebouwen zonde maar wel op de plek geweest waar de enige historie is van Australië. 3e dag zijn we naar wineglass bay geweest dit strand lag in een nationaal park helaas hadden ze er niet bij gezegd dat het 2,5 uur heen lopen was en we moesten natuurlijk ook nog terug. Dus helaas geen wineglass bay maar wel 3 andere geweldige uitzicht punten en strandjes. Volgende dag laatste dag uitchecken en naar mt wellington wauw hoogste berg van tassie waar af en toe ook sneeuw op ligt boven aan gekomen staan we in de wolken helaas niet het prachtig uitzicht over het hele eiland maar iets lager waar geen wolken meer waren wel een gedeelte gezien indrukwekkend.
Nog naar Kingston gereden en de 7 mile beaches. Tijd om de auto in te leveren en terug te vliegen naar Melbourne. Volgende dag auto ophalen en de Great Ocean road doen van Melbourne tot Apollo bay. Langs de kust rij je tot het eind van de Great Ocean road. Zo mooi langs de zee wat een helder blauw water en wat een witte stranden. Behoorlijk wat stops gemaakt onderweg . Kangaroo's spotten op de golf baan check, waterval bekeken check, art
Monument van de Great Ocean road gezien check, Lookout points check. De weg kronkelt langs de kust zodat je de hele weg de kust ziet en aan de andere kant de prachtige bosrijke omgeving. Slapen in Apollo bay wat een hostel haha 6 kamers heel klein en tjah ach slapen en door. Van Apollo bay naar port campbell.
Prachtige look outs die uit kijken over zee elke keer wat moois te zien en elke keer anders. 1e stop wandeling door het regenwoud weer in de auto kregen we wat minder mooi weer mist en tegen maar dat mocht de pret niet drukken. Nog steeds ene kant de zee en andere kant het bos. Cape otway de weg er naar toe kon je koala's spotten en ja hoor een hele boel 1 die uit de boom klom paniek ahhh snel de auto in haha verder op weg naar de 12 apostle indrukwekkend hoe mooi dat was. Slapen in het mooie hostel van port campbell. Port campbell grampions mooie uitkijken plekken langs de zee. Een stop gemaakt wat erg op de 12apostle leek maar eigenlijk nog mooier was. En toen bij een nationaal park waar je koala's emu's kangaroo's en nog veel meer dingen kon spotten dit gelegen in een krater. Alles in het wild. Nu ben ik toch al gek op dieren!!! en kangaroo's zijn levensgevaarlijk nou vooruit met zijn 4e de tocht van een uur doen want eigenlijk wel gaaf die beesten in het wild spotten. Ik liep voorop en nog geen 5 min later zie ik een slang naast mij de bosjes in glijden brr. Ik ga niet verder doeii terug gegaan naar de auto. Bij het info centrum gevraagd welke het was ik had slang nr 12 van de lijst dodelijkste slangen gezien nr 4 was ook aanwezig blij dat ik teruggegaan ben brr krijg er nog kippenvel van. De beste meneer vertelde wel even dat er in de grampions nog meer waren dan hier bedankt vriend!! Nadat de andere terug waren even ons zelf gemaakte lunch pakketje opgegeten Om vervolgens richting de grampions te gaan. Nog steeds hadden de moeders geen kangaroo's gezien komt vast nog wel. Bij het hostel aangekomen wat er weer prima uitzag gingen mams en ik op pad naar de winkelstraat. Al pratend zie ik in mijn oog hoek jawel kangaroo's midden op het veldje staan. Hup wij er heen zo dicht bij die beesten gestaan. Lekker wezen eten en op de terug weg toen het al donkerder was nog meer kangaroo's gespot. Eindelijk!!! Slapen en er vroeg uit om aan de pinnecle route wandeling van 2.1 km heen en zelfde terug te beginnen door de grampions. Vroeg op pad het zou namelijk warm worden 31 graden. 09.20 begon de reis naar boven. 1 uur en 10 min later stonden we boven op de berg wauw wat een uitzicht. Voor we boven waren hadden we er al een loodzware tocht opzitten lees rotsen keien en ander opstakels wat de weg naar boven niet makkelijk maakte. Naar beneden was ook geen pretje over de zelfde keien en rosten terug maar ik kan wel zeggen naar beneden is lang niet zo erg als er op! 12.15 uur beneden we hebben het gered toch maar mooi even gedaan. De temperaturen waren al aardig opgelopen dus snel bikini aan en richting zwembad om daar de rest van de middag te blijven. Heerlijk die zon en het zwembad water. Volgende dag vertrokken naar ballarat goud zoeken helaas was de entree nogal duur 50 dollar dus gewoon even door er stadje gereden en daarna terug naar het hotel daar samen met mama op een kamer geslapen volgende dag gingen ze weg. Met zijn 2e enorm zitten vreten in het restaurant hadden over de hele dag maar 1 broodje gehad honger dus. Lekker slapen en de backpack maar weer is ingepakt kijken of alles nog paste. Nou dit ging net. Volgende ochtend nog heerlijk gezwommen en toen alles ingepakt en de moeders op de luchthaven af gezet. Keertje andersom normaal worden wij altijd uitgezwaaid nu gingen wij ze uitzwaaien ja doeii ja goede vlucht!!

Toen was ook het moment daar dat Nathalie en ik afscheid van elkaar hebben genomen. We hebben namelijk besloten om even ons eigen ding te gaan doen hier in aussie.
Ik ben met de auto (die inmiddels te koop staat) richting St kilda vertrokken voor 1 nachtje. Wat een giller St kilda is aan zee en vlak bij de formule 1 race die hier gehouden wordt. Wat ik natuurlijk wel interessant vond dus ik dacht laat ik dat terrein gewoon is oprijden Miss is de auto wel net zo snel haha. Helaas mocht ik met de auto niet mee doen dus of ik niet heel snel terug wou gaan. Oeps ja ik was verkeerd gereden en voor ik het wist zat ik op hun terrein haha. Omgekeerd en opzoek naar het hostel. Ja gevonden met 4 andere op een kamer geluk was het voor maar 1 nachtje wat een acco. De volgende dag op naar mt martha daar woont Denis die weer Fam is van Therese en Alexandra ik mocht een paar dagen daar blijven. Waar ik inmiddels druk aan het uitzoeken ben wat ik wil gaan doen zoveel mogelijkheden dus alles even op een rijtje aan het zetten. Maar wat een ontzettend lieve man hele Fam trouwens super leuk!!

Nou jullie zijn weer aardig op de hoogte.
Ik ga verder uitzoeken hoe mijn reis eruit gaat zien, zodra ik dit weet zal ik jullie ook op de hoogte brengen.

Dikke kus vanuit aussie!!!

• 16 Maart 2014 - 07:56

José:

Hoi Chantal,

Leuk verhaal! En wat een leuke tripjes hebben jullie gemaakt en veel gelopen en geklommen zo te zien!
    Alleen verder!!....??? Doe voorzichtig, en heel veel plezier....

Dikke kus,
    José

• 16 Maart 2014 - 09:36

Mams:

Hey schat,

Wat een heerlijk verhaal, mooi dat je alle dagen hebt beschreven, we hebben ook wel erg veel gedaan.
    Australie is prachtig!
    Nog veel plezier bij Denis. Veel plezier en op naar je volgende verhaal.
    Dikke kus Mams

• 16 Maart 2014 - 10:54

Anneke:

Geslaagd bezoek dus! Veel succes verder.